Poptávkové portály přednosti a nevýhody

Na českém internetu existují desítky webových poptávkových portálů, které mají zákazníkovi ulehčit výběr dodavatele služeb a zboží. Největší a nejznámější poptávkové portály nejsou oborově zaměřeny a dokáží zprostředkovat nákup umělého sněhu, půjčky,  či stěhování piána.

Nevýhodou vše oborových poptávkových portálů je, že jakákoli firma může  odpovídat i na jiné poptávky než je její zaměření (pokud ho zaplatí). Příkladem je poptávka, kdy bylo potřeba přemístit průmyslový materiál z Prahy do Lanškrouna. Poptávající měl lidi na naložení a vyložení nákladu na cílovém místě. Na tuto poptávku se ozvala klasická stěhovací firma, která chtěla za každé patro odstěhovaného materiálu příplatky, stejně tak i za obalový materiál.  Oboje bylo velmi nesmyslné jelikož již bylo vše zabaleno a umístěno v přízemí.

Další nevýhodou vše oborových poptávkových portálů je velké množství odbytých nabídek, které jsou velmi nedůvěryhodné. Firmy vědí, že jejich nabídka je jedna z 20 až  30-ti.  Proto nabídky jsou neprofesionální a často podceněné, výsledek může být úplně jiný.

Výhodou (předností) oborových poptávkových portálů, například ve stavebnictví, je ten že máte jistotu odbornosti nabízejících firem a kvalitních nabídek. Oborové portály mohou mít omezené množství firem, které na Vaši poptávku reagují a tím zaručí její kvalitní zpracování.  Zároveň vybrat si mezi 5 nabídkami je snazší než mezi třiceti.

Odborné oborové poptávkové webové portály

Všeoborové poptávkové servery

Seznam poptávkových serverů může být mnohem delší. Poptávkové portály většinou většinou zprostředkují nabídku služeb, které získáte se slevou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *